Dmijmy sami w nasze żagle.

Stanisław Jerzy Lec

30.10.2018 SCENA MUZYKI NOWEJ 5/CHAIN ENSEMBLE/Grisey /Vortex Temporum

 

UlotkaMuzyka 2018 6

 

Vortex Temporum (Wir czasu) to arcydzieło – jeden z najważniejszych utworów Gérarda
Griseya. Odnajdziemy w nim żywą, mocno złożoną pulsację rytmiczną, wyrafinowane współbrzmienia, konstrukcję formalną, charakterystyczne muzyczne gesty i niezwykłe ewolucje barw. Muzyczną materię kompozytor niejednokrotnie ukazuje słuchaczowi w „mikroskopowym” powiększeniu, pomagając wniknąć w jej głęboko ukryte aspekty. W programie znalazła się również muzyka na flet solo Witolda Lutosławskiego, napisana do sztuki teatralnej Alfreda de Musseta Nie igra się z miłością w wykonaniu Ewy Liebchen.

 

Chain Ensemble/Andrzej Bauer – dyrygent, prowadzenie koncertu

Ewa Liebchen – flet

Anna Kwiatkowska – skrzypce

Julian Paprocki – klarnet

Adam Kośmieja – fortepian

Rafał Zalech – altówka

Mikołaj Pałosz – wiolonczela

NewImage

27.10.2018/JUBILEUSZ PHONOS EK MECHANES/NFM

27.10.2018 na koncercie w Czerwonej Sali NFM wrocławski zespół Phonos ek Mechanes obchodził swój jubileusz 10-lecia działalności. Koncert odbył się dokładnie w 10 rocznicę powstania zespołu.Koncert został zorganizowany przy współpracy Związku Kompozytorów Polskich.

PHONOS EK MECHANES / Human electronics

Cezary Duchnowski– fortepian, komputer

Paweł Hendrich – gitara elektryczna, komputer

Adam Bałdych – skrzypce

Andrzej Bauer – wiolonczela

Paweł Romańczuk – konstrukcje dźwiękowe

Kostas Georgakopulos – głos

 

IMG 6533

61 WARSZAWSKA JESIEŃ 2018/BLECHARZ/RECHNITZ/OPERA

NewImage

 

26.09.2018, w TR Warszawa, w ramach 61.Warszawskiej Jesieni odbyło się prawykonanie Rechnitz. Opera – Anioł zagłady  z muzyką Wojtka Blecharza. Była to wersja performatywna opery dla sześciu aktorów i zespołu wiolonczelowego na podstawie dramatu Elfriede Jelinek.

aktorzy:

Cezary Kosiński, Magdalena Kuta, Lech
Łotocki, Paweł Smagała, Tomasz Tyndyk, Agnieszka Żulewska

wiolonczele:

Andrzej Bauer, Magdalena Bojanowicz, Bartosz Koziak, Marcin Zdunik

reżyseria – Katarzyna Kalwat

tłumaczenie, adaptacja, dramaturgia – Monika Muskała

 

NewImage

14 FESTIWAL CHOPIN I JEGO EUROPA/2 koncerty kameralne

 

NewImage

13 sierpnia 2018 – w pierwszym koncercie w salach redutowych Teatru Wielkiego – Opery Narodowej zabrzmiał Kwintet smyczkowy F-dur op. 20 Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego, w składzie którego wystąpili poza mną:

Marcin Zdunik – wiolonczela

Katarzyna Budnik – altówka

Jakub Jakowicz – skrzypce

Anna Staśkiewicz – skrzypce

NewImage

 

23 sierpnia –  drugi koncert kameralny wypełniły utwory przedstawiające Augusta Franchomme’a jako kompozytora, współkompozytora, twórcę parafraz operowych i autora transkrypcji. Towarzyszył mi znakomity niemiecki pianista, specjalizujący się w grze na instrumentach historycznych – Tobias Koch.

W programie znalazły się:

F. Chopin/A. Franchomme – Etiuda cis-moll op. 25 nr 7

A. Franchomme – Etiudy op. 35 (nr 5 c-moll; nr 7 a-moll; nr 12 gis-moll)

G.A.Osborne/A. Franchomme  – Duo Concertant motywach z opery Anna Bolena G. Donizettiego

F. Chopin/A. Franchomme – Grand Duo Concertant

A. Franchomme – Kaprysy op. 7 (nr 9 h-moll; nr 12 C-dur)

L. van Beethoven/A. Franchomme – Sonata a-moll op. 23

 

NewImage

 

30.06. – 6.07.2018 Klaipėda International Violoncello Academy/KIVA 2018/Międzynarodowe Warsztaty Wiolonczelowe na Litwie

Miałem przyjemność prowadzić klasę wiolonczeli na  Międzynarodowych Warsztatach Wiolonczelowych w Kłaipedzie. Na zaproszenie litewskiego wiolonczelisty Mindaugasa Bačkusa w warsztatach wzięło udział wielu znakomitych pedagogów z różnych krajów m.in. Karine Georgian (Wielka Brytania), Eleonora Testelec (Łotwa) czy Roel Dieltiens (Belgia). Na jednym z koncertów zagrałem m.in. mój Duotone.

 

NewImage

 

link do reportażu z Kalipedy

Festiwal Malta/Konieczny…? Koniecznie!

23.06. 2018 w Poznaniu, w Parku Wieniawskiego,  jako koncert finałowy 28. edycji Malta Festiwal Poznań zabrzmiał symfonicznie projekt Konieczny…? Koniecznie! z udziałem Orkeistry Collegium F pod batutą Marcina Sompolińskiego.

NewImage

 

W programie – piosenki z muzyką Zygmunta Koniecznego:

Przychodzimy, odchodzimy (słowa Janusz Jęczmyk)

Groszki i róże (sł. Julian Kacper, Henryk Rostworowski)

Grande Valse Brillante (sł. Julian Tuwim)

Tomaszów (słowa Julian Tuwim)

Deszcze (sł. Krzysztof Kamil Baczyński)

temat z filmu Jasminum (reż. Jan Jakub Kolski)

Pocałunki (sł. Maria Pawlikowska-Jasnorzewska)

Oczy tej małej (sł. Agnieszka Osiecka)

Taki pejzaż (sł. Andrzej Szmidt)

walc z filmu Pornografia (reż. Jan Jakub Kolski)

Ktokolwiek (sł. Kazimierz Wierzyński)

Ta nasza młodość (sł. Tadeusz Śliwiak)

Czarne anioły (sł. Wiesław Dymny)

Karuzela z madonnami (sł. Miron Białoszewski)

NewImage

link YouTube

14 Edycja Festiwalu KWARTESENCJA

1.06.2018 zagraliśmy wspólnie z Royal String Quartet w Królikarni, w ramach jubileuszu 20-lecia zespołu. W naszym wykonaniu zabrzmiał Kwintet smyczkowy C-dur D.956 Franciszka Schuberta

NewImage_Kwartesencja

28.04.2018/Narodowe Forum Muzyki/Leopoldinum/Tabula Rasa

28.04.2018 w sali Oratorium Marianum Uniwersytetu Wrocławskiego poprowadziłem koncert z Orkiestrą Leopoldinum.

Program:

C. Ph. E. Bach – Koncert wiolonczelowy A-dur Wq 172, H 439

T. Larcher – Ouroboros na wiolonczelę i orkiestrę

A. Pärta – Tabula Rasa –  na orkiestrę kameralną i dwoje skrzypiec      

Solistkami koncertu były:

Magdalena Bojanowicz – wiolonczela

Anna Maria Staśkiewicz – skrzypce

Maria Sławek – skrzypce

Link do programu

SCENA MUZYKI NOWEJ ODSŁONA 4 Bauckholt/Górecki/Lutosławski

Koncert kontrastów – czwarty koncert Chain Ensemble z serii Scena Muzyki Nowej odbył się w sali Nowego Teatru 16.04.2018 Wykonaliśmy na nim: Treibstoff – Caroli Bauckholt i Małe Requiem dla pewnej polki op. 66 – Henryka Mikołaja Góreckiego. Po przerwie zagraliśmy muzykę Witolda Lutosławskiego do spektaklu Wariatka z Chaillot Jeana Giraudoux w wykonaniu aktorów Nowego Teatru i reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego. Tłumaczenia i adaptacji tekstu dokonała Katarzyna Naliwajek.

 

UlotkaMuzyka 4 2018

 

SMN_4_2018

 

SMN_4_2

 

Opis wydarzenia na stronie Towarzystwa im. W. Lutosławskiego link

NOWY TEATR link

AUKSO/KONCERT WIELKANOCNY/MEDIATEKA

30.03.2018 w  Mediatece w Tychach w ramach cyklu AUKSO MODERN odbył się koncert wielkanoncy Aukso Plays Gubajdulina & Haydn. Wraz ze mną w koncercie wzięli udział: Maciej Frąckiewicz – akordeon, Radosław Krzyżowski – recytacja, Maciej Malinowski – wizualizacje, aukso – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy pod dyr. Marka Mosia.

W koncercie zabrzmiały dwa utwory: Siedem ostatnich słów Chrystusa na Krzyżu – Josepha Haydna i Siedem Słów – Sofii Gubajduliny

REGAMEY/WIELECKI NAGRANIA W LUSŁAWICACH

27-29 marca 2018r., w ramach programu 100 na 100. Muzyczne dekady wolności, w Europejskim Centrum Muzyki w Lusławicach odbyły się nagrania, tym razem na zamówienie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Nagraliśmy Kwintet (1944) Konstantego Regameya i Liczne odnogi rozgałęzionych splotów Tadeusza Wieleckiego. Reżyserami dźwięku byli: Ewa Lasocka i Patryk Wolentarski. W Kwintecie udział wzięli: Jakub Jakowicz,  Bartosz Bednarczyk, Artur Kasperek i Julian Paprocki, a utwór  T. Wieleckiego nagraliśmy z Adamem Kośmieją i Julianem Paprockim.

projekty koncertowe

Moje projekty koncertowe. Te dawniejsze i te najnowsze. Projekty, które rozwijam i wykonuję obejmują duże spektrum stylistyczne. Niektóre są związane z wykonawstwem klasycznego repertuaru, inne są współczesną twórczością z pogranicza wykonawstwa i kompozycji, wykorzystującą technologię cyfrową i multimedia.